Czwarty udział GRUPY4 Fundusze Europejskie w konkursie Go to Brand zakończył się przyznaniem wszystkim naszym 21 projektom dotacji o łącznej wartości ponad 5,6 mln PLN. Możemy śmiało powiedzieć, że konkurs Go to Brand jest oczkiem w głowie GRUPY4.
W środę 14 sierpnia 2019 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała listę 770 projektów, które otrzymają dofinansowanie w ramach konkursu „Go to Brand”, Poddziałanie 3.3.3. – „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych”. Wartość dofinansowania wybranych wniosków wyniosła 212,33 mln PLN. Wśród najlepszych w konkursie znalazło się 21 projektów przygotowanych przez Zespół GRUPY4. Nasi Klienci będę realizować projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w Branżowych Programach Promocji, które charakteryzują się wysokim potencjałem konkurencyjnym i innowacyjnym: budowa i wykańczanie budowli, części samochodowe i lotnicze, maszyny i urządzenia, moda polska, IT/ICT, jachty i łodzie oraz branży kosmetycznej i branży meblarskiej.
Dzięki dotacji z PARP niektórzy z Państwa ponownie a niektórzy po raz pierwszy pokażą światu swoje produkty i usługi na rynkach: USA, ZEA, Chiny, Japonia, Irlandia, Słowenia, Turcja, Szwecja, Włochy, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Holandia czy Ukraina. Dofinansowanie unijne wesprze udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych a także dodatkowe działania promocyjne oraz umożliwi sfinansowanie kosztów usługi doradczej, dzięki której Beneficjenci działania Go to Brand zyskują wiedzę, jak wypromować swoją firmę za granicą.
W GRUPIE4 jesteśmy przekonani, że dla firmy eksport jest jak nauczenie się dodatkowego języka. Nagle pojawia się zupełnie nowy świat zysków i możliwości współpracy, a skala biznesu potrafi wzrosnąć wielokrotnie. To również większa niezależność od wyników lokalnych. Jeden dobrze przeprowadzony wniosek potrafi zmienić Państwa firmę w międzynarodową. Zgadzamy się z PARP, że działalność eksportowa zwiększa potencjalnie skalę działania firmy oraz przychody, pozwala zbierać nowe doświadczenia i budować wizerunek firmy regionalnej czy nawet globalnej, a także osłania przed spadkiem popytu na rynku wewnętrznym oraz na innych rynkach zewnętrznych. Dlatego warto stawiać na eksport i szukać nowych rynków zbytu. Odsetek polskich MŚP, które eksportują wynosi ok. 15%. Główną przeszkodą w eksporcie MŚP jest przede wszystkim brak wewnętrznych zasobów oraz brak wiedzy o rynkach i konsumentach w danym kraju, stąd każde narzędzie wspomagające firmy w tym zakresie jest warte wypróbowania.
Jesteśmy niezwykle dumni, że tego nowego języka eksportu postanowiliście Państwo uczyć się z nami. Za Państwa zaufanie zawsze staramy się odwdzięczyć naszą skutecznością. Mamy w Zespole wewnętrzne przekonanie, że tym razem wyszło całkiem nieźle!
19 sierpnia 2019 r.