Dla GRUPY4 to kolejna szansa, by dowieść, że przyznana nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla jednego z naszych projektów, to nie był przypadek.
Minęły już dwa lata od kiedy w Warszawskiej Szkole Filmowej, podczas rozdania nagród Game Jam Awards 2016, Wicepremier i Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin ogłaszał wyniki pierwszego konkursu GameINN, w ramach którego dofinansowano 38 projektów z branży gier wideo kwotą ok. 105 mln zł. Wśród wyróżnionych projektów znalazł się wówczas przygotowany przez nasz Zespół dla firmy TATE Multimedia S.A. projekt pt. „Opracowanie innowacyjnego projektu i prototypu fizyki motocykla typu stunt wraz z zestawem głównych i pobocznych elementów funkcjonalności gry w sposób wierny odwzorowujących model rzeczywisty.”
Wyniki zrealizowanego projektu pozostało już tylko przekuć w sukces rynkowy i w ten sposób powstał, zbierający mnóstwo pozytywnych recenzji i odnoszący międzynarodowy sukces zręcznościowy platformer akcji - Steel Rats™ - gra, która do sprzedaży trafiła 7 listopada 2018 r. a już w grudniu minionego roku z powodzeniem zadebiutowała na bardzo wymagającym rynku japońskim.
Program sektorowy GameINN powstał z inicjatywy przedsiębiorców stowarzyszonych w Porozumieniu Polskie Gry, w skład którego wchodzą m.in. takie firmy jak CD Projekt, Techland, CI Games, Bloober Team czy 11 bit studios. Głównym celem Programu jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie 2023 roku. Środki z Programu mają posłużyć na opracowanie i rozwój technologii związanych z grami, w kilku obszarach tematycznych, w tym:
- projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo,
- platformy, silniki oraz techniki przetwarzania,
- zastosowania Sztucznej Inteligencji,
- nowe narzędzia i mechanizmy interakcji,
- cyfrowa dystrybucja i wieloosobowe rozgrywki online,
- narzędzia i wiedza wspierające proces wytwórczy gier,
- rozszerzenie zastosowań technologii i narzędzi na inne dziedziny.
W trzecim konkursie o dofinansowanie starać mogą się projekty, które obejmują badania przemysłowe i/lub eksperymentalne prace rozwojowe. Przedsiębiorcy mogą także uzyskać dofinansowanie na prace przedwdrożeniowe, będące działaniami przygotowawczymi do wdrożenia wyników badań. Minimalny koszt kwalifikowany projektu to 400 tys. zł, a maksymalna wartość projektu to 20 mln zł. O granty starać mogą się nie tylko przedsiębiorcy, ale również konsorcja naukowo-przemysłowe i konsorcja dwóch lub trzech przedsiębiorców, których prace realizowane będą poza województwem mazowieckim. Nabór wniosków potrwa od 15 marca do 14 czerwca 2019 roku. W puli trzeciego konkursu GameINN jest 100 mln PLN.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty, dot. konkursu GameINN: http://grupa4.pl/aktualne-nabory/37-gameinn, oraz z naszymi referencjami a nade wszystko do kontaktu z nami. Z pewnością uda się nam oderwać od konsoli i przygód gangu Stalowych Szczurów, aby przygotować dla Państwa kolejny niezwykły projekt.
23 stycznia 2019 r.