Start naboru
Koniec naboru
Dowiedz się więcej
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Konkurs, którego celem jest dofinansowanie projektów obejmujących działania ukierunkowane na wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, poprzez udział w wydarzeniach targowych.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą w jednym z 15 kluczowych sektorów polskiej gospodarki promowanych w obecnej perspektywie finansowej UE, które spełniają łącznie wszystkie poniższe warunki:
- osiągały przychody z działalności eksportowej w ostatnich 2 latach obrachunkowych (tj. w latach 2023-2024);
- posiadają udział przychodów z eksportu w sprzedaży ogółem przedsiębiorstwa w roku 2024 na poziomie minimum 20%;
- posiadają prawa do marki produktowej;
- w latach 2022-2024 realizowały działalność badawczo-rozwojową lub wdrożyły innowacje produktowe lub w procesach biznesowych.
Jakie koszty mogą być dofinansowane?
Dofinansowane mogą zostać między innymi:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa w targach lub wystawie;
- koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych poza granicami RP;
- koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych;
- koszty pośrednie – m.in. opłaty rejestracyjne, koszty rezerwacji miejsca, wpis do katalogu dot. udziału w targach, transport eksponatów, bilety wstępu na targi/kongresy, organizacja pokazów (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu).
Jaka może być wysokość dofinansowania?
Wysokość dofinansowania może wynosić do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych.
Dlaczego GRUPA4?
Pozyskiwanie dotacji na projekty związane z umiędzynarodowieniem działalności przedsiębiorstw to nasza mocna strona. We wszystkich edycjach popularnego w perspektywie finansowej na lata 2014-2020 konkursu Go to Brand pozyskaliśmy ponad 13 mln PLN w 50 projektach! Dzięki dotacjom z PARP niektórzy ponownie a niektórzy po raz pierwszy pokazali światu swoje produkty i usługi na rynkach perspektywicznych w: ZEA, USA, Japonii, Niemczech, Anglii, Hiszpanii, Francji, Nowej Zelandii, Holandii, Brazylii, Meksyku czy Rosji. Cyklicznie zdobywamy również dotacje dla naszych klientów w konkursie „Internacjonalizacja MŚP”, „Promocja marki innowacyjnych MŚP” oraz Re_OPEN UK. Zadzwoń, napisz i umów się na bezpłatną konsultację, by poznać szczegóły konkursu.
Załączniki:
Co jeszcze warto wiedzieć?
- alokacja konkursu to 50 mln zł;
- koszty które nie podlegają dofinansowaniu to koszty wytworzenia materiałów promocyjnych (katalogi, ulotki, broszury w wersji papierowej oraz gadżety promocyjne);
- koszty kampanii promocyjnych nie mogą przekroczyć 25% wartości projektu (liczonych bez kosztów pośrednich).
Wsparcie jest ukierunkowane na umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw w celu zwiększenia ich dostępu do tradycyjnych oraz perspektywicznych rynków, ukierunkowanych na sektory gospodarki o najwyższym potencjale, w tym realizację strategii ekspansji zagranicznej oraz dopasowania produktów i usług do konkretnych rynków docelowych, segmentów klientów i kanałów sprzedaży.
Wsparcie uzyskają projekty przedsiębiorców posiadających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych, przewidujące udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych określonych przez ministra właściwego ds. gospodarki w kalendarzu imprez targowych kluczowych dla rozwoju wybranych branż gospodarki oraz wyjazdowe misje gospodarcze prowadzone na tych rynkach.
Kluczowe sektory gospodarki objęte wsparciem:
- sektor medyczny i farmaceutyczny;
- sektor budowy i wykańczania budowli;
- sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki;
- sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ);
- sektor IT/ICT;
- sektor przemysłu kreatywnego;
- sektor kosmetyczny;
- sektor maszyn i urządzeń;
- sektor meblarski;
- sektor motoryzacyjny;
- sektor pojazdów szynowych;
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi;
- sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania;
- sektor lotniczo-kosmiczny;
- sektor spożywczy.